Battleground Alert

Battlegrounds w liczbach

img
Sie
12

Zbiorcze statystyki serwerów PlayerUnknown’s: Battlegrounds

Fakt, że Playerunknown’s: Battlegrounds stał się już w dniu debiutu ekstremalnie popularny, znamy wszyscy. Grę doceniły miliony graczy na całym świecie, a nowych uczestników tego Battle Royale ciągle przybywa. Na chwilę obecną liczba minut spędzonych przez wszystkich graczy na serwerach wyrażana jest nie w setkach tysięcy, nawet nie w milionach. Mówimy już o miliardach. Jak to wygląda w bardziej konkretnych liczbach?

Bluehole podzieliło się statystykami serwera z portalem IGN. Poniżej zamieszczamy kilka ciekawostek. Dane były zbierane między 23 marca a 19 lipca. Poniżej niecałe 4 miesiące naszego życia w grze.

 

Udział typów broni w zabiciach graczy:
  • 56,97% z karabinów szturmowych;
  • 15,59% ze strzelb;
  • 13,73% z pistoletów maszynowych;
  • 8,03% z broni snajperskiej;
  • 5,17% z pistoletów;
  • 0,51% z pozostałych broni –  w tej statystyce zawarta jest tylko kusza i M249, bez granatów.

Rozkład odwzorowuje częstotliwość znajdywania i preferencje graczy odnośnie danej broni.

Każdy z nas dąży do znalezienia karabinu szturmowego tak szybko, jak tylko będzie to możliwe. Głownie ze względu na ich wszechstronność. Strzelby i pistolety maszynowe zwykle używane są na początku rozgrywki, kiedy liczy się jak najszybsze znalezienie broni, lub na końcu, gdy strefa gry staje się już zbyt mała, aby komfortowo używać karabinów szturmowych i snajperskich. Bliski równemu podział między PM-ami a strzelbami to odwzorowanie częstotliwości występowania tych broni oraz intensywności walk na początku gry w popularnych miejscach lądowań. Niski udział broni snajperskich jest usprawiedliwiony tym, że rzadko występują one na mapie, a skrzynek na grę nie przypada wcale zbyt dużo. Dodatkowo skuteczność broni snajperskich znacząco spada w końcówce rozgrywki, kiedy oponenci są bardzo blisko siebie a szybkostrzelność staje się mile widziana. Minimalny udział M249, jako jedynego karabinu maszynowego, i to występującego tylko w zrzutach jest oczywistością. Tak samo jak ujętej razem z nim w statystyce kuszy służącej raczej do generowania śmiesznych filmów na youtube, niż do efektywnej gry.

 

Rozkład zabójstw z poszczególnych typów karabinów szturmowych:
  • AKM – 114 milionów;
  • M16A4 – 103 miliony;
  • M416 – 90,9 miliona;
  • SCAR-L – 90,7 miliona;
  • Groza – 944 037.

Tu też bez zaskoczenia. Ścisłą czołówkę stanowią ARki, które najłatwiej znaleźć na mapie. Pierwsze dwa miejsca pokazują podejście graczy. Większe obrażenia AKM zdecydowanie, bo o około 10%, wygrywają z celnością M16A4. M416 i SCAR-L zaciekle walczą o trzecie miejsce z różnicą raptem 200 000 zabójstw. Niska pozycja Grozy to oczywiście efekt jej obecności jedynie w skrzynkach oraz wprowadzenia tej broni w późnym okresie badania statystyk. Zwróćcie jednakże uwagę na i tak dużą, bliską miliona, ilość zabójstw. Groza w odpowiednich rękach jest po prostu na średnim i krótkim dystansie ekstremalnie skuteczna a w końcowej fazie gry jest w stanie zdecydować o zwycięstwie nawet w sytuacjach 1 vs cała reszta.

 

Rozkład zabójstw dla strzelb:
  • S1897 (pompka) – 56,3 miliona;
  • S12K Saiga – 26,9 miliona;
  • S686 (dwururka) – 26,2 miliona.

Jako fan S686 jestem zawiedziony jej ostatnią pozycją, ale nie powinna ona nikogo dziwić. Co z tego, że czas między strzałami i rozrzut są najmniejsze wśród broni śrutowych (odpowiednio 0,2 s oraz 5.0), kiedy dwururka sensu stricte może zmieścić tylko 2 naboje. Dodatkowo ta broń nie występuje tak często, jak zdobywczyni pierwszego miejsca. S1897 leży praktycznie wszędzie i mieści 5 nabojów, co stanowi swojego rodzaju rekompensatę za obrzydliwie długi czas pełnego przeładowania (4,2 s).Na środkowej pozycji mamy połączenie AR ze strzelbą, czyli Saigę.  Liczba zabójstw jest praktycznie identyczna z S686. Czyżby wpłynął na to nerf obrażeń ze standardowych 25 do 22 na nabój?

 

Statystki pistoletów automatycznych:
  • UMP9 – 62,2 miliona.
  • Micro UZI – 24,5 miliona.
  • Vector – 9,16 miliona.
  • Tommy Gun – 617 268.

Gdyby u bukmacherów dało się obstawiać statystyki użycia broni, za powyższe nie liczyłbym na duże pieniądze. Oczywistość spotkała rzeczywistość. UMP9 jest łącznikiem między AR a PM. W sytuacji braku karabinu szturmowego jest w stanie go zastąpić. Zestaw UMP plus AR/Snajperka widzi się co chwilę wśród graczy. Micro UZI leży w co drugim domku, więc zabójstwa na początku gry są bardzo często jego zasługą. Większość graczy zamienia go potem co prawda na inne bronie z racji mizernej skuteczności na zasięgach innych niż bliski. Tak czy siak – drugie miejsce osiągnął. Vector występuje stosunkowo rzadko na mapie, a szkoda, bo jego pestka kalibru .45 robi dobry przesiew. Niestety bez dodatków, a w szczególności bez powiększonego magazynka, jest bronią-inwalidą, który wymaga pilnego leczenia. Tommy Gun można znaleźć tylko w dropach, a nawet wtedy, pewnie ze względu na jego gigantyczny rozrzut, jest rzadko podnoszony przez graczy i raczej traktowany jako fun-gun.

 

Statystyki broni snajperskich i wyborowych:
  • SKS – 27,1 miliona zabójstw;
  • KAR98K – 20,7 miliona;
  • VSS – 3,08 miliona;
  • AWM – 2,73 miliona;
  • M24 – 2,72 miliona.

SKS na czele, Mauser drugi, VSS trzeci. Wszystko spowodowane tym, że te bronie można znaleźć na mapie, a ilość zabójstw odzwierciedla częstość występowania i skuteczność. SKS, szczególnie po patchu wprowadzającym możliwość zastoswania chwytu przedniego, jest bronią morderczo skuteczną. Kar 98k to rodzynek na mapie – jedyna broń z taką siłą (72 obrażenia vs. 55 w SKS) i celnością, którą można znaleźć po prostu leżącą w toalecie na pustkowiu. Vintorez co prawda ostatnio pojawia się dość często, ale jest bronią trudną. Gigantyczny opad pocisku, niska prędkość wylotowa i niewielkie obrażenia powodują, że gracze bardzo często tę broń pomijają. AWM i M24 łeb w łeb na ostatnich miejscach właściwie ex-aequo. Nikt z nas przecież nie wzgardzi snajperką ze skrzynki, prawda? Szansa na znalezienie jednej i drugiej jest dokładnie taka sama, stąd wynik.

 

Zabójstwa z broni krótkiej:
  • P1911 – 15,8 miliona;
  • P92 – 15,6 miliona;
  • R1895 – 4,39 miliona;
  • P18C – 555 888.

Rywalizacja pomiędzy niskim kalibrem z dużą ilością nabojów a wysokim z małą skończyła się niemalże remisem. Rewolwer, mimo tego że jest najcelniejszy i najmocniejszy w grze, jest sporadycznie podnoszony przez graczy ze względu na katastrofalnie długie przeładowanie. Przydałby się speedloader jako odpowiednik akcesoryjnych magazynków do pistoletów półautomatycznych. Glock (P18C) został wprowadzony z poślizgiem względem zbierania danych przez Bluehole oraz występuje rzadziej na mapie, stąd niska pozycja w rankingu.

 

Pozostałe bronie:
  • M249 – 2,27 miliona;
  • Kusza – 1,33 miliona.

Broń ze skrzynki wygrała z bronią leżącą pod każdym przysłowiowym kamieniem na mapie. Nie jestem zdziwiony. Jak już wcześniej pisałem, kusza to broń do nagrywania oddshotów i zabawy a nie do, hmm, prawdziwej gry.

 

Dobra, tyle o broniach. Czas na ogólne statystyki zginięć graczy:
  • Ostrzałem z broni palnej – 703 miliony;
  • Pojazdami (przejechaniem lub wybuchem) – 147 milionów;
  • Granatami (70,7 HE, 23,3 Mołotow) – 94,1 miliona;
  • Walką wręcz – 12 milionów;
  • Strefą – 9,73 miliona.

Jak widać, 9 730 000 graczy albo odeszło od kompa, albo nie ogarnęło się w porę, że czas ruszać. 12 milionów nieszczęśników zakończyło grę jako aktor w filmiku na youtube, lub na samym początku, zanim ktokolwiek zdążył podnieść broń. Nieco mnie zdziwiło, że pojazdy są przed granatami. Szczególnie w świetle następnej statystyki. Granaty, w sumie, są dość mało skuteczne w grze. Przydałby się większy rozrzut odłamków dla HE.

 

Zabójstwa pojazdami:
  • Potrącenie – 138 milionów;
  • Wybuch – 9,33 miliona.

Ciekawe, czy potrącenia obejmują też teamkille?

 

„Czerwona strefa” nie bije? Otóż okazuje się, że bije i to dość często:
  • 5,4 miliona graczy zginęło poza okręgiem gry;
  • 4,32 miliona dostało się w zasięg ostrzału.

O ile w niebieskiej strefie ginie się, postawmy sprawę jasno, na własne życzenie (AFK, nieogar, etc.), o tyle czerwona to już fatum. Współczuję tym ponad czterem milionom, bo wiem, co to znaczy. Sam działam na artylerię jak magnes.

 

Najdalszy strzał.

Tu się na chwilę zatrzymam. Jeśli to nie cheater, to nie wiem jakim cudem gość dostrzelił ze Stalber do Primorska. Nie wiem. Nie umiem tego wytłumaczyć i chyba nawet nie będę się starał. Nie zmienia to faktu, że najdalszy strzał w grze w badanym okresie to…

  • 6 766 metrów. Słownie: sześć tysięcy siedemset sześćdziesiąt sześć metrów.

Albo gigantyczny fart, albo dobry aimbot. Z naciskiem na to drugie.

 

Pozostałe statystyki:
  • Gracze przebyli na mapie 2 307 042 079 214 metrów. Jest to odległość równa niemalże dystansowi do Saturna z Ziemi.
  • Rozkład podróży to 1,2 biliona (10 do potęgi 9) na piechotę i 1 bilion pojazdami.
  • Do zbudowania statystyki wykorzystano dane z 10 255 021 gier.
  • Czyli podczas gier gracze wygrali 10 255 ton kurczaków, zakładając że cały kurczak waży koło kilograma, oczywiście.
  • Jeden na 6000 graczy wygrał za pierwszym podejściem. Weźcie pod uwagę, że 1 na 3000 osób oberwała kiedyś w życiu piorunem. Ci, którzy wygrali swoją pierwszą grę, mogą mówić o sporym… Szczęściu? Umiejętnościach? Zostawiam Wam pod ocenę.
  • Łącznie poświęciliśmy na grę w badanym okresie 25 815 lat. Pomyślcie, ile moglibyśmy zarobić, gdybyśmy wtedy pracowali…

Do zobaczenia w grze i na naszym Discordzie. Przypominam również o fanpage na Facebooku. Jeszcze nieco ponad 300 fanów i będą nas 2000!

  • Maciegg Iks De

    Kisnę XDDD „Gracze przebyli na mapie 2 307 042 079 214 metrów. Jest to odległość równa niemalże dystansowi do Saturna z Ziemi.” Czyli szliśmy na Saturna kilkanaście miesięcy 😀

PlayerUnknown's Battlegrounds Polska

927 User(s) Online Join Server

PARTNERZY

GIVEAWAY

Przejdź do paska narzędzi