Battleground Alert

Nowe animacje wspinaczki

img
Sie
16

Jesteśmy coraz bliżej dużych zmian w Battlegrounds. Wielkimi krokami zbliża się patch wprowadzający możliwość wspinania się na wysokie obiekty oraz przeskakiwania przez przeszkody.  Pierwsze informacje o nowej mechanice pojawiły się podczas tegorocznych targów E3 w czerwcuu.  Zaprezentowany wówczas materiał raczej sugerował, niż pokazywał faktyczne możliwości nowych ruchów. Minęły dwa miesiące i developerzy znacząco popchnęli temat na przód. Na poniższym filmiku, który zamieścił w serwisie YouTube jeden z programistów, możecie zobaczyć obecny stan prac zespołu Bluehole.

A teraz przyjrzyjmy się filmikowi z bliska.

Wyraźnie widać, że tempo pokonywania przeszkód zależy od prędkości postaci, tak jak ma to miejsce w rzeczywistości. Przejście w biegu będzie zdecydowanie bardziej dynamiczne, niż skok z miejsca.

Co jeszcze bardziej istotne i w sumie dość wyjątkowe w świecie gier, polecenie przejścia przez przeszkodę będzie można przerwać. Nie przychodzi mi do głowy na szybko inny tytuł, w którym raz rozpoczętą animację wspinaczki można przerwać w dowolnym momencie przed pokonaniem szczytu przeszkody. Umożliwi to wychylanie się zza wysokich murków i szybsze rozeznanie w sytuacji. Największy wpływ nowa możliwość wywrze zdecydowanie na rozgrywkę w trybie FPP, kiedy wyjrzenie za przeszkodę z pozycji „drona” latającego za postacią jest niemożliwe.

Zwróćcie też uwagę na jak wysokie przeszkody można się wspiąć. W grze otworzą się zupełnie nowe miejsca do kreatywnego kampienia. Dodatkowo, szturmowanie domów będzie możliwe z alternatywnych kierunków, a drzwi wejściowe przestaną być jedyną drogą do środka. Pomijamy fakt, że będzie można wchodzić przez okna na parterze, o ile nie będą zakratowane.

Developerzy poinformowali nas również o możliwości wyboru między szybkim przeskoczeniem, a wolniejszą wspinaczką przez murek. Nie wiemy jeszcze, jak to będzie zrealizowane od strony przypisania klawiszy.

Całość wprowadzonych zmian ma potencjał umożliwić parkourowe akrobacje w grze. Od strony mechaniki gra ma spore szanse zbliżyć się do Assasin’s Creed czy Mirror’s Edge. No dobra, trochę się zagalopowaliśmy. Jednak w większości przypadków nie wystarczy już rozglądanie się tylko w lewo i prawo. Dojdzie jeszcze kierunek pionowy.

Nic na razie nie słychać o dacie aktualizacji, która wprowadzi prezentowane zmiany. Możemy tylko trzymać kciuki, że będzie to następny duży patch we wrześniu.

A tak nawiasem mówiąc, nie chcielibyście mieć dostępu do mapy z filmu?

 

  • asdf

    W ogóle przydałaby się jakaś mapa treningowa, gdzie można wszystkimi boniami poćwiczyć cela do zwykłych tarcz i do ruszających się zwykłych ludzików. To byłoby super. Jak macie siłe przebicia to napiszcie im to 🙂
    (btw, weryfikacja email słabo działa, przyszło po 30 min i do spamu – odechciewa się)

  • Damian Duda

    Przydałaby się mniejsza mapa z trybem deathmatch do trenowania skilla.

PlayerUnknown's Battlegrounds Polska

840 User(s) Online Join Server

PARTNERZY

GIVEAWAY

Przejdź do paska narzędzi